Драга децо,
родитељи и колеге, представљам вам вежбе за стимулацију развоја моторике шаке и прстију, као и вежбе које имају за циљ уједначавање мишићног тонуса, осамостаљивање покрета и координацју покрета шаке и прстију.
Деца која имају слабије развијену фину моторику се боре са правилним држањем оловке, са писањем, цртањем, коришћењем маказа. Све ово доводи до отпора према писању и цртању, рукопис изгледа нечитко, графеме су лоше обликоване, дете се брзо умара, не стиже да запише или препише са табле.
Дат је предлог вежби, које могу да се користе самостално у циљу реедукације психомоторике, или у склопу других активности и игара. Вежбе су како стимулативног и превентивног карактера, тако и корективног, тако да су препоручене за сву децу, уз поштовање зрелости моторике, наредне зоне развоја, односно психомоторних моћи детета. Вежбице су добре за „загревање“ пре писања, а могу се користити и у паузама, као промена активности.
Најважније је да дете ужива док вежба, да вежба буде уз покрет пропраћена и речима, да се назове то што се ради, део тела, покрет или положај тела. Охрабрите дете, похвалите успех и труд, подстичите. Не постоји лоше урађена вежба.
Учење на даљину и овакве презентације су се показале, као корисне и делотворне у овој новонасталој ситуацији, када морамо остати код куће, али не смемо заборавити да непосредни контакт и сусрет, зајеничко вежбање, спонтаност у интеракцији детета и дефектолога, не може заменити ни један видео.
Срдачно,
Марија Ракић
дипл. дефектолог – олигофренолог
Реедукатор психомоторике