Полазак у школу представља велики корак у животу сваког детета, без обзира на њихову физичку, интелектуалну и емоционалну зрелост. Физичка и психичка спремност детета за полазак у школу резултат је сложених и испреплетаних утицаја наслеђа и средине.Цео живот детета до поласка у школу,његов телесни развој,развој чула и моторике, развој говора и мишљења, развој појмова и емоција, развој односа са другом децом и другим људима, сва искуства и сви васпитни утицаји којима је дете у том периоду било изложено, својеврсна су припрема за почетак школовања. То је провера дететових интелектуалних, емоционалних и социјалних способности. Са почетком школовања детета мењају се и његове навике, обавезе, одговорности, а те промене се прихватају лакше или теже у зависности од дотадашњег дететовог развоја и васпитања, као и од спремности родитеља и установе у коју се укључује, да му у томе помогну.
Од 1985-86. године психолошка служба је укључена у све области рада школе, почевши од израде базе података која се тиче свих потребних психолошких карактеристика ученика (лист ученика), до детектовања и решавања ученичких проблема, а све у сарадњи са наставницима, родитељима и локалном заједницом.
Врло је важно комплетирати ученичке досијее налазима и мишљењима Интерресорне комисије, лекарским дијагнозама, дијагнозама психолошких служби, анамнезама о психо-социјалном, социо-економском и културном статусу породице и евентуално протоколима са психомоторне реедукације за поједине ученике.